Generation Zero is set in the familiar but hostile open world of Östertörn, Sweden. Your once peaceful home has now been overrun by mysterious, deadly machine enemies. You must choose your battles wisely as you engage in adrenaline-pumping guerilla combat against the mechanical forces. Explore a Hostile Open World Explore a huge map inspired by the Swedish Cold War era where danger lurks on every street, in every patch of forest and deep inside every bunker. Wage Guerilla Warfare Engage in tense battles against sophisticated and deadly machines. Take them on solo or together with up to three friends. Can you outsmart a relentless enemy designed to hunt you down? Grow Stronger Grow stronger as you gain experience fighting back against the machines. Scavenge parts from your fallen enemies and use them to craft equipment, weapons and ammunition. Build and fortify your own bases across the island and start taking back your home! Uncover the Mystery Behind the Machines Discover the truth behind what really happened to the region of Östertörn.