Five Dates
Vinny, a millennial from London, joins a dating app for the first time while living in lockdown during the coronavirus pandemic. With five potential female matches, Vinny must pluck up courage to video date with wildly different personalities, starring Mandip Gill (Doctor Who) and Georgia Hirst (Vikings). The viewer’s choices will define Vinny’s interactions with each date and their interest in seeing him again. Amidst a branching, multi-directional chain of conversation topics and deep-dive questions, Vinny is faced with digital game dates, awkward scenarios and unexpected truths. Five Dates is an exploration of the unpredictable modern dating experience, which follows an average single man as he navigates the world of digital dating. Through his journey, the decisions the viewer makes for him will challenge their own conceptions of attraction and compatibility. From the publishing studio that brought you The Complex, The Bunker and The Shapeshifting Detective.