Punch Monk (Xbox One)
Punch Monk (Xbox One) is a challenging puzzle game with 50 phases of incremental progression. As players advance, new mechanics are introduced, increasing the game's complexity. Player Attributes Each phase begins with the following attributes: - 5 health points - 1 attack point - 0 defense points These attributes determine the damage received by players and enemies in confrontations. Combat Rules - Players don't take damage if they defeat an enemy with a single hit. - If a player's defense equals or exceeds an enemy's attack, they take no damage. - If an enemy's defense equals or exceeds a player's attack, the enemy takes no damage. Enemies Four unique enemy types exist: 1. Enemy 1: 3 health, 1 attack, 0 defense 2. Enemy 2: 3 health, 1 attack, 1 defense 3. Enemy 3: 3 health, 3 attacks, 0 defense 4. Enemy 4: 4 health, 2 attacks, 2 defense Potions Potions adjust player attributes: - Increase health (+1) - Increase attack (+1) - Increase defense (+1) - Decrease attack (-1) - Decrease health (-1) - Decrease defense (-1) Special Items - Hadouken: defeats the next enemy with a single hit. Additional Mechanics - Traps: deal 1 damage to players upon contact. - Doors: open after defeating a specified number of enemies (indicated on the door). - Arrow tiles: indicate direction and prevent movement in the opposite direction.