Strange Horticulture
Strange Horticulture is an occult puzzle game in which you play as the proprietor of a local plant store. Find and identify new plants, pet your cat, speak to a coven, or join a cult. Use your collection of powerful plants to influence the story and unravel Undermere’s dark mysteries. Welcome to Undermere, a quaint town surrounded by hag-infested forests and rugged mountains. You are the Horticulturist, owner of local plant store Strange Horticulture. As a cast of colorful customers come by your shop, you are quickly thrust into an occult mystery stretching back hundreds of years. Explore the lands beyond your store to find new plants, but be careful! The dark woods and lakes are not always friendly to a simple herbalist. You might discover powers beyond your wildest dreams - or lose your mind completely. Use context clues to determine which places to visit, and which to avoid! Using your trusty encyclopedia and clues found on your explorations, you learn more about the strange plants you come across. By identifying each plant, you will be able to use their effects to influence the story -- from hypnotic hallucinogens to powerful poisons.