How 2 Escape: Lost Submarine
The unique co-op experience that made How 2 Escape a success is back with improved gameplay and new challenging puzzles! The latest edition in the How 2 Escape series, How 2 Escape: Lost Submarine, has you and a partner work together to locate a missing submarine and prevent the start of a global war. SAVE THE WORLD An important allied military base has been captured by enemy forces, prompting the government to preemptively order the launch of a torpedo to reclaim it - despite the potential for countless allied deaths. However, after further internal discussions and negotiations with the enemy, the government has cancelled the strike that could spark a potential global war. The only problem is "The Triumphant," the submarine carrying the torpedo, is out of communication range and no one can confirm if the cancellation orders have reached the submarine. To prevent war, the government has tasked its two best experts, officers Haurée and Leroy, to locate “The Triumphant” before time runs out. These two strategic masterminds of the submarine fleet will face a reality they did not expect, as recent decisions have ignited a moral dilemma among the underwater sailors. COOPERATE TO WIN 2 players, 2 ways to play! Put your communication and puzzle-solving skills to the test as you and a partner work together to prevent the start of war! Each of you has a crucial role to play that requires logic, coordination, observation and, above all, communication! As player one, your job is to locate and investigate the inside of the submarine, where you’ll explore and interact with the environment. Your friend is tasked with using the dedicated free companion app* to gather additional information so you both can solve the puzzles together. *Get the free How 2 Escape: Lost Submarine Companion App on your smartphone.