Goons: Legends & Mayhem
Goons: Legends & Mayhem is a frantic blend of arcade hockey, beat 'em up, and sports action that will trigger couch co-op nostalgia. Players are thrown into an epic adventure to save Zambonia - a once quaint and prosperous kingdom where hockey is at the centre of everything. Choose from one of eight unique characters divided into three classes - the attack-focused Sharpshooter, the defence-oriented Enforcer, and the Wingman who can focus on either supporting their team or harassing their opponents. 1-6 PLAYER ACTION Team up with another player in 2v2 hockey encounters against a single goaltender, or in a classic 3v3 mode to unleash full chaos. Communication is key, and your skills will make the difference between victory and defeat! 3 UNIQUE CLASSES, A BUNCH OF CHARACTERS Pick the right character to craft a team strategy that will allow you to shoot and (hopefully) score! Choose characters from the Sharpshooter (attack), Enforcer (defense), or Wingman (support) classes. Each character features their own abilities and unique traits allowing for long-lasting replayability. VERSUS MODE Pure PVP arcade hockey action with a twist. Matches that will take you back to the couch co-op era, while providing a more modern sports experience, with character classes and a goalkeeper that feels like a constant boss fight. Choose from local co-op, online with friends, or even multiplayer with complete randos! RELENTLESS GOALTENDERS Other players are not your only worry here, goalies will also do their best to ruin your best plays whenever possible. Be it long-range attacks, vicious mortar attacks, or melee charges, no expense is spared protecting the net. In Goons: Legends & Mayhem’s story mode, goaltenders become literal boss fights, each of them teaching you how to master different hockey techniques, preparing you for your PVP skirmishes! EXCITING REALMS Goons offers a variety of environments to wreck your friends in, from the chilled coasts of a once-booming fish market, to the mythical realm of wizardry and legends. Each environment has its own special mechanics, environmental hazards, and goaltender to defeat. STORY MODE Embark on a journey to save the Hockeyverse! Play solo and defeat mascots while trying to save the world from the Great Mascoteer, who's trying to ruin hockey for everyone. Progress through the stages, unlock new characters, and investigate the turmoil that's wreaking havoc on this unique hockey universe! UNLOCKABLES, EH? Delve into a levelling system that allows you to customise your experience through emote stickers and character skins. Play matches, earn currency, visit shops, and treat yourself to a shopping spree! Communicate and score goals, with style!