Speedball
Speedball is a no-holds-barred arena sport pitting two teams head-to-head in a pulse-racing match-up requiring speed, agility and aggression. Seamless top-down arena gameplay meets classic sports strategy – with added violence! A new entry into the iconic Bitmap Brothers’ original series: venture into the grim future of 2138 where mega-corporations use Speedball to distract the downtrodden masses from their miserable lives. Once an underground sport reviled for its brutality, Speedball has risen to unprecedented heights of popularity and profitability. Do you have what it takes to dominate the arena and take your team to the top? BRUTALITY Listen to the roar of the crowd and the crunch of broken bones as you perform visceral takedowns, battering opponents in an all-out rush to the goal. Use each arena’s unique traps and hazards to destroy the opposing team. SPEED It’s in the name - Speedball is fast-paced, explosive and unpredictable. You will need to master high-speed passing, coordination and shooting if you’re to climb to the top of the underground world of Speedball. STRATEGY Select, position and organise your players based on their strengths and weaknesses. Will your team be known for total aggression, or will you develop a defensive powerhouse? Your team, your rules. CUSTOMISATION Choose your home arena and personalise your team’s emblem, colours and armour for a custom-built online experience. WAYS TO PLAY Go up against the best of the best in online multiplayer, wrangle mates into a private lobby, tackle single player league mode or invite friends over for some old school couch gaming action! Step into the arena and play your way.