Dustwind: Resistance
Dustwind: Resistance is a tactical single-player game set in a post-apocalyptic world (real-time with pause). Lead a squad of warriors and your loyal dog, Diesel, against a brutal raider army. Pause and issue orders at any time. Choose your weapons, skills, and tactics. Shoot, chop, kick, or bite. Go in guns blazing or use stealth. Set traps, throw grenades, or crush enemies with an armored car. Deploy turrets and barricades to defend your home. Complete risky missions in raider-infested locations. Do whatever it takes to repel the invaders and secure your people’s freedom. The only thing you can’t do is surrender. Dustwind: Resistance delivers a brand-new story in the Dustwind universe, along with major improvements over the prequel game: - A new full-length campaign - Now focused and refined exclusively for the single-player experience - A streamlined UI for smoother gameplay - New and revamped skills and game mechanics - Character system updates - More varied environments featured in the new campaign - Numerous unique weapons added, plus a full weapon rebalance - Tons of small improvements (bug fixes, quality-of-life tweaks, and general refinements) Story Summary Jake was just a farmer trying to live a quiet life—until the raiders invaded. On his mission for survival, freedom, and justice, he and his squad must use every weapon and tactic at their disposal to fight back and reclaim their homeland.