Planet Coaster: Console Edition
Surprise and delight crowds as you build the coaster park of your dreams and manage a truly living world with unparalleled attention to detail. Whatever your skill level, bring your ideas to life. Take advantage of Blueprints to quickly place over 700 pre-made objects, including coasters, facilities and scenery; build from the ground up with detailed piece-by-piece construction; or transform the ground itself with terrain-altering tools. Running your park is just as easy. Guests react in realtime as you set prices, place scenery, and install exciting new attractions. Keep them entertained so attendance figures – and profits – skyrocket. Looking for inspiration? Discover the Frontier Workshop and harness the world’s best designs in your expanding empire. Download coasters, scenery, buildings, and entire parks, or grow a following by uploading your own creations. From stunning firework displays to sprawling cruise ships, there’s no limit to the creativity. Your park, your way: Take on a deep, rewarding career mode, tackle challenging scenarios, or construct your dream coaster park with endless creative possibilities in sandbox mode. Pick up and play: Hundreds of pre-built Blueprints allow players of all skill levels to quickly create thriving parks. Jump in and make what you want, when you want. Unleash your creativity: Sculpt landscapes, customise scenery, and flex your creative muscles with piece-by-piece construction. Craft your perfect coaster park with ease. Inspire and be inspired: Visit the Frontier Workshop and download an unending source of incredible creations, or share your own designs with the world.