Viking Frontiers
Survival of your people - that's the only thing that matters. Become the leader of a newly founded Viking settlement and lead it to safety and glory. Gather, build, craft, hunt, raid and follow your Gods to endure hardships of nature and save your clan from violent destruction. Welcome to the North A series of unfortunate events has brought you to an unknown shore, and it is your task to transform it into your new home and fortress. Can you unite the remnants of your clan? Can you withstand the challenges of nature? And most importantly, will you prove worthy of the honorable title of Jarl? The fate of your people rests on your shoulders… Viking Frontiers Features - A deep, extensive survival system - Immersive simulation features, including crafting, building, hunting, expeditions and many, many more - Management of clansmen’s needs, laws, activities and living conditions - Beautiful, realistic graphics that allow you to experience everything from a first-person perspective - Numerous quests, random events, day and night system - Addictive gameplay steeped in an authentic Viking vibe and awesome sound effects Your people need you Know that your newly formed settlement will face many challenges and difficulties. You, as its leader, must learn to recognize the most favorable opportunities and the greatest threats. It's entirely up to you, whether you choose to follow the path of the hunter, farmer, priest, builder, or any mixture of them all. Discover your own ways of survival and master a host of useful skills to tame this wild, dangerous land. Feel the thrill of survival Viking Frontiers combines the best elements of RPG, Survival, Simulation, and Strategy genres to provide you with an absolutely unique gaming experience. If you choose so, you can delve into the main story, explore the in-game world, or focus on side quests or your other favorite activities. Jump right into the misty tale straight from the Viking sagas and enjoy varied, highly replayable gameplay.