Space Chef
A three-course meal of an adventure: restaurant manager, light survival RPG, and life sim, all set in the zany universe of the Horseshoe Nebula. As the galaxy's (soon to be) premiere chef, it's up to you to seek out the finest ingredients from alien planets, cook delicious dishes, and serve them to customers in the comfort of your fully-customisable space trailer. Explore Alien Worlds There's a whole universe of ingredients out there... if they don't eat you first. Explore distant planets, derelict space stations, and your own basement for plants, critters, and other tasty morsels. Along the way, you'll come across space pirates, ancient ruins, and a suspiciously high number of recently abandoned restaurants. Keep an eye out for rare resources (and bits of random junk) that you can use to upgrade your gear, kitchen equipment, and spaceship. Cook Up Cosmic Creations Once your fridge is stocked with ingredients that have (mostly) stopped wriggling, it's time to flip the sign and start serving! Craft over 140 different dishes, from simple homestyle Beefle Skewers to the legendarily tricky Octoegg Surprise. Wow your customers with delicious food and speedy service, and you’ll earn the Astronomical Culinary Excellence Stars that mark your path to intergalactic culinary success. As your reputation grows, the customers start coming to you! Keep it flexible by continuing your delivery service or open up a sit-in restaurant with a constant flow of patrons. You're free to close the kitchen whenever adventure calls. Set a Stellar Ambiance Your space-trailer might not look too sharp from the outside, but she's got it where it counts. Take complete control of your interior with freely placeable decorations and an in-depth coloring system to create the restaurant of your dreams. Add new floors, create themed zones, and fill it with the furniture and props you find on your travels! Serve the Nebula The citizens of the Horseshoe Nebula are more than just hungry bellies (most of them, anyway). Get to know Zoe the scrap dealer, faded Space Ace Jack Bronzon, the definitely-not-alien barman Zlurka, and many more characters on your journey to interstellar culinary stardom. Unique recipes, side quests, and even romance awaits if you can satisfy your loyal customers. With your new-found friends, you’ll uncover the truth about your missing grandma and take on the might of Galactic Burger as they try to muscle in on your space-turf.