Dungeonoid 2 Awakening
Bust blocks on your path to victory in an adventurous mashup of nostalgic game genres! Classic dungeon crawling gets a block-busting twist in Dungeonoid 2 Awakening, a top-down adventure presented in retro pixel art style! In this genre mashup, you’ll pick from 4 role-playing classes, each with their own unique stats and special skill, then set off on a quest to conquer evil by controlling a floating platform to deflect a magical orb into targets along the way. Move the platform left or right at the bottom of the screen and bounce the orb to keep it in play. Let the orb fly past you, and you’ll lose a heart. But fret not, by destroying walls, gravestones, enemies and more with your orb, you’ll cause power-ups and modifiers to drop towards your platform, some of which might heal you, some might shrink you, some might energize your orb for stronger attacks or have other effects! Charge your special attack to unleash particularly effective spells and attacks against big blocky bosses before they bring your adventure to an end!