Dovetail GamesCard & board
Gather your friends and family together for the CATAN: Complete Collection! This definitive edition includes the core game of CATAN, the strategic depth of The Helpers expansion, and the captivating complexity of Cities & Knights. Whether you're a seasoned player or a newcomer to the world of CATAN, this comprehensive collection guarantees endless hours of thrilling competition, cunning negotiation, and strategic conquest. Elevate your tabletop adventures to new heights and forge your path to victory with the Complete Collection of CATAN. CATAN - Console Edition Acquire resources, master new strategies, and build your settlements across a board that comes to life. Challenge your family and friends in your living room, on the move, or play against smart and dynamic AI to become the winning Catanian, then take these skills online with full cross-play compatibility! The Helpers Call on the skills and services of CATAN’s most influential inhabitants. The first official expansion to CATAN - Console Edition, The Helpers adds an extra layer of strategy to the core game by introducing new rules with twelve new characters boasting unique abilities. Cities & Knights Your success on Catan has brought prosperity and wealth – along with unwanted attention. A merciless barbarian horde can smell the riches and are descending on Catan’s shores. Can you still come out on top with this threat looming over the island? Will your knights be strong enough to stem the tide alone, or can you put aside your differences with other cities in the greater defence of Catan? Every decision counts and the clock is ticking.