Basketball Classics
5 on 5 Pro Basketball born from the golden era of sports games. This spiritual successor to the 8-bit ballers bridges the gap between retro and today’s simulation games. - Side-scrolling, sweaty arcade action - Simplified 3-button gameplay - Decades of rosters with 175+ teams - 1000+ players with individualized attributes - Seamless play calling - Sensational cut scenes - 1-Player Story Mode unlocks secret teams - Scream-inducing local multiplayer - Retro vibes galore - No virtual currency. No pay-to-win. No micro transactions. Ever. Side-scrolling, arcade action is paired with on-the-fly strategy. 3 button gameplay is easy to pick up, but it is the dynamic play-calling that elevates this title beyond just long bombs and acrobatics. Attribute-rich players make up a vast set of rosters. Dig through decades of teams to find your favorite All-Stars and even unlock the "Legends" in an immersive story mode. This game is a passion project for us indie developers here at Namo Gamo. We hope you can feel the love put into every pixel, the endless adjustments to stat-driven gameplay, and the genuinely retro sound and music.