The Cathcart Circle Line dates back to the late 1800s, with the Newton & Neilston branches, plus the circle itself all being completed by 1903. The whole network plays a core part of the Strathclyde commuter network to this day. Take control of the instantly recognisable “PEP” in the form of the ScotRail BR Class 314 EMU, and go to work on a variety of services. Shuttle between Glasgow, Newton and Neilston, and run both clockwise and anti-clockwise on the circle. A commuter network brought to life! With the introduction of the new ScotRail Class 380 Add-On (available separately) we have now brought Cathcart Circle Line fully upto Train Sim World 4 standards. This free remaster is packed with extra detail such as the latest foliage, new track and signal visuals, and of course volumetric skies, updated ground snow and more – it feels like a brand-new route!