Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land - Demo (Xbox One)
A demo where you can play part of the story of "Atelier Yumia: The Alchemist of Memories & the Envisioned Land." Experience a special version of the opening act of the story! Note: Some mechanics in the demo version differ from those found in the release version. Please update to the latest version when carrying over save data to the release version. Please check the official "Atelier Yumia" site for details. About the Final Product: Story: In a world where alchemy is deemed "taboo," the alchemist Yumia yearns for the truth the lies hidden in a ruined continent. The time has come for her to take the first step on her grand adventure across the continent. Main features: - Freely traverse the vast open field in all directions The continent is an unexplored land where the player can use a wide range of items and actions to forge their path forward. - Game cycle Explore the field and gather ingredients in order to synthesize items. The items you create are key to advancing the story and can be used for combat and further exploration. You can also use "Simple Synthesis" to create items while you are out in the field and construct bases using the "Building" feature. - Create items while out in the field and customize bases however you like! You can use Simple Synthesis to create exploration tools for opening the path forward, as well as items that will benefit you during combat and synthesis. You can also use the Building feature to construct bases and then decorate them with furniture to your liking. Note: You cannot earn achievements in the demo version. In order to carry over save data from the demo version to the release version, the save data must be stored on the same console as the one you use to play the release version, and you must use the same account for both the demo and release versions.