Static Dread: The Lighthouse
Play as a lighthouse keeper and guide ships safely into the harbor using your radio. Survive the presence of something impossible, and don’t let the shadows consume you! In the aftermath of a global cataclysm, the harbor authorities reactivated an ancient lighthouse, hoping to keep the seas navigable amidst the growing chaos. A lone keeper is dispatched to the forsaken island, tasked with manning the beacon. The fate of passing vessels and the nearby town now rests in his hands. Far away, a wife and daughter wait for his return. Each night, his duties grow more perilous. Mariners report encounters with creatures beyond the reach of science. Ships drift back from distant waters - empty, their crews vanished without a trace. In the island’s fishing village, the locals whisper prayers to sea gods and perform rituals to raise the dead. Will the keeper preserve his sanity, protect those he loves, and guide the vessels entrusted to him through the abyss? Or will he, too, be lost to the dark tides gathering beneath the surface of the world?