Spellcaster University
Become the director of Spellcaster University in a colorful world of heroic fantasy. Will you turn it into a black magic academy? A place in harmony with nature to train druids and shamans? Or something entirely your own? Explore magic - Build using magic decks. Each game will be unique - Explore the Arcane Deck to access rooms that defy reality - Use the Nature Deck to welcome magic beasts - Yield to the Shadow Deck to teach real discipline to all those nasty students! Train your students - Manage student well-being by building refectories, dormitories, rest rooms... or a dungeon - Select your students: personality, alignment, wealth... each aspect is important - Discover your students’ future (necromancer, archimage, peasant...) and win new bonuses! Customize your school - Upgrade your rooms with powerful artifacts like the Soul Eater Bed - Fill your school with legendary creatures: dragons, janitors... - Choose the rules of your school: exemplary punishments, organic meals, paying dormitories... Interact with Factions - Negotiate with the Guild. Ask the king for help. Discuss shamanism with the orcs. - Threaten the Dark Lord. Pretend to listen to the staff. Lie to the witch hunters. - Every choice can have consequences. Be careful before saying “No” to the student delegate! Fight against the Darkness - Flee from darkness by building in isolated environments - Collect powerful grimoires - Take advantage of your students' bonuses throughout the campaign!