Angry Video Game Nerd 8-bit Demo
The ULTIMATE NERD RAGE is back in Angry Video Game Nerd 8-bit - an all-new action platformer set in the AVGN universe! Play as The Nerd and blast your way across a host of pixel art levels crawling with zombies, mechanical skeletons, ghoulish reapers, and more! THE 8-BIT EXPERIENCE We partnered with Mega Cat Studios and Programancer to make a brand new back-to-back 8-bit installment featuring the Angry Video Game Nerd--one physical version for the NES (developed by Mega Cat Studios) and one digital version with modern retro flair (developed by Programancer)! And, yes, the Steam version will also come with the actual cartridge ROM in the game files! THE AVGN UNIVERSE IN 8-BIT FORM Journey through multiple levels inspired by the AVGN universe, and blast away at enemies themed around each level! Slide below platforms, pick up power-ups, and take alternate routes to get to the boss room! FAMILIAR FACES, NEW FIGHTS As The Nerd heads into the pixel-ridden fight, he must face off against familiar faces from his past! Waiting at the end of every level, bosses from the AVGN universe hope to destroy The Nerd!