RoadOut
RoadOut is a story-driven action RPG that combines twin stick action with rubber-burning driving mechanics. Explore a vast post-apocalyptic world in your car, then battle your way through puzzle-filled dungeons on foot. Work for hire, thrash rival gangs, and race for glory as Claire, a mercenary who survives by executing sabotage, delivery, and murder contracts in The Dead Zone. STORY After a great cataclysm, what's left is a post-apocalyptic world dominated by an A.I. with rebel groups that take refuge in a desert area known as The Dead Zone. Claire survives in this world by executing black market contracts for local leaders involving delivery, sabotage and murder. The Dead Zone, now not so dead, is occupied by three rival factions: The Wasteheads, The SaibaKuran, and Order of the New Code. While investigating her past, Claire uncovers strange evidence that links her existence to the origin of the A.I., setting in motion a chain of events. FEATURES Explore the World on Wheels - The world is no longer the same. All that remains is The Dead Zone, a large artificial biome created to sustain a new era of humanity. Drive through The Dead Zone doing jobs, getting paid and running roughshod over the scum guarding the secrets of the world. Join factions, fight rival gangs, barter items and take up quests to earn clout while progressing Claire’s story. Twin Stick Combat and Dungeon Exploration - Exit your ride and explore locations in the world of RoadOut on foot. Crush bandits with short and long range attacks, block with your shield, and recover using drugs that you’ve crafted on the way. Solve puzzles using fully rotatable stack sprite perspectives that look 2D, but are actually 3D. Body Mods and Cybernetics - Craft new moves, weapons and drugs to survive. You can customize Claire with body mods, cybernetics and an intricate skill tree system. Upgrade her car to traverse different terrain and withstand the effects of weather, night and day. Battle in Your Bitchin' Ride - Equipped with weapons and other tech, Claire’s car is your best friend against dangers in The Dead Zone. Hungry animals are ready to rip you apart. Murderous bandits will rob your lifeless corpse. Prepare for the worst with your car and its arsenal of weapons. Race for Glory - The world may have come to an end, but who said we can't have fun? Ride or die in red-hot races to be the best on the post-apocalyptic circuit. 10 tracks in multiple biomes, innumerable races, all of them equal measures deadly and glorious. Indulge in extra game modes such as destruction derby-style racing and twisted battle arena, all while roading out to a thumping synthwave soundtrack.