Experience bustling regional and commuter operations from aboard modern and well-known traction with Train Sim World: Hauptstrecke Rhein-Ruhr. Drive your trains over a rail network represented how it is today, complete with both routes between Essen and Bochum that are populated by different trains and services. Reproduced in exquisite detail, every station, signal and milepost feel so real you could almost reach out and touch them. It’s your job to carry passengers along Deutsche Bahn’s ever-busy Rhein-Ruhr Line. Manage the complexities of keeping to the timetable, picking up and dropping off passengers in a timely yet safe and comfortable manner. Whether you’re driving, riding along or watching the action, experience all the sights and sounds of a modern commuter line.