Train Sim World: Amtrak SW1000R Loco Add-On
Please note: Northeast Corridor New York (Included in Train Sim World) is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on.Amtrak employs switchers at its terminal locations, and among the roster is the venerable “SW1000R.” Originally constructed in the 1950s as SW9s & SW1200s, ten members of the SW1000R roster were acquired by Amtrak & rebuilt by NRE. The SW1000R is a 1,000-horsepower diesel that is nimble & well-suited for switching, and now you have the chance to put the diesel to work at New York’s Sunnyside Yard! Built in the 1960s, the EMU Metroliners operated over the Northeast Corridor for two decades, then found new life as Amtrak converted 29 ex-Metroliners into cab control cars. The cab cars are regularly assigned to New York – Philadelphia – Harrisburg “Keystone” services on the NEC, making them an ideal addition to TSW Northeast Corridor New York!