Republic of Pirates
In the heart of the Caribbean during the Golden Age of Piracy lies the Republic of Pirates, a powerful alliance of crews united by their shared ideology and collective ambitions. But while the early days of the confederacy were prosperous, greed and jealousy soon spread, leading to a vicious mutiny and a final bloody breakup. Set out to forge a new pirate utopia and bring justice to the traitors who wronged you in this swashbuckling city builder with real-time naval combat! Develop a humble outpost into a sprawling settlement by investing in production buildings and amenities. Distribute valuable goods across a network of docks, depots, and warehouses, to address the needs of your citizens and increase their standing in pirate society. Recruit heroic captains and command a powerful fleet as you take to the waves in the name of conquest. Liberate islands, defeat rival factions, and navigate complex diplomatic relationships with the most influential national trading companies of the era.