Enlisted - Reinforcements Deluxe Bundle
This Bundle includes: - Reinforcements Pack - A premium squad consisting of 4 machine gunners and 1 engineer of level 4, armed with MG 13 machine gun - A premium Pz.Sfl. Ic tank - A premium squad consisting of 3 tankers of level 4 - A premium squad consisting of 4 machine gunners and 1 engineer of level 4, armed with Colt Monitor machine gun - A premium M8 A1 GMC tank - A premium squad consisting of 4 tankers of level 4 - Unique portrait The MG13 is a German manual machine gun developed based on the MG 10 design by Louis Schmeisser. Production of the machine gun took place from 1930 to 1935. It is equipped with an air cooling system that allows for extended periods of sustained fire without overheating. The MG13 uses a 7.92mm caliber with a drum magazine holding 75 rounds. The machine gun is constructed with short recoil operation. Due to its reliability, large magazine capacity, and capability for sustained and effective fire, the MG13 was a sought-after weapon during World War II. The Pz.Sfl. Ic is an experimental German tank destroyer self-propelled artillery unit developed during World War II. It was intended to replace the obsolete Panzerjäger I. The tank project included the VK 9.01 chassis, on which a two-seat turret with a 50mm Pak38 gun with a 40-round ammunition load was mounted. Positive features of the Pz.Sfl. Ic include its maneuverability and agility, thanks to its 200 hp engine, enabling the tank to reach speeds of over 55 km/h. The high mobility of the tank allows it to execute sharp turns, swiftly change direction, and repel enemy attacks. Only two prototypes were built, which were sent to the Eastern Front for testing in combat conditions. The Colt Monitor is a manual machine gun developed in the United States in 1931. It was based on the popular Browning M1918 machine gun system used by law enforcement agencies during the interwar period. Its features include a pistol grip, an effective muzzle brake, and a shortened barrel for increased maneuverability. It uses 7.62mm cartridges with a 20-round magazine. The Colt Monitor combines high firepower with portability, making it an effective tool in various scenarios. The M8A1 GMC is an American experimental tank destroyer self-propelled artillery unit developed during World War II. Its key feature is mounting the 75mm M3 gun on the M8 Scott chassis, capable of engaging enemy personnel and armored targets at significant distances. It also features a 12.7mm M2HB machine gun with a 1000-round ammunition load. Positive characteristics identified during testing at the Aberdeen Proving Ground include excellent braking and acceleration capabilities, high maneuverability, and stability, despite the larger gun. However, it was not adopted due to issues with increased recoil and discomfort for the crew caused by the enlarged breech of the gun. The tank crew consists of 4 members.