Unmourned Demo
Unmourned is a first-person psychological horror game where unsettling gameplay and a chilling story collide. STORYLINE: The unmourned are never at peace... and neither are you. The story follows Jason, a man who moves into a new house and soon begins to experience disturbing paranormal activities. As he searches for answers, he is haunted by visions of the past, revealing a dark and tragic history tied to the previous owners. The family that once lived there mysteriously disappeared, and as Jason delves deeper into the house’s dark past, he uncovers a hidden door that reveals secrets meant to remain buried forever. GAMEPLAY: Transition between reality and visions as you're forced to experience haunting memories. Each shift reveals disturbing events, bringing you closer to the tragic story that ties the haunting to the house. MECHANICS: "Survive the darkness, or be consumed by it." Unmourned features a set of mechanics designed to heighten the tension and terror of your experience: Random Event System: Paranormal activities occur randomly throughout the house, ensuring no two experiences are the same. You never know what might happen next. Sanity System: The longer you remain in the dark, the more your grip on reality weakens. As your sanity fades, the paranormal activity around you grows stronger, bringing you closer to the edge of insanity. Night Vision Camera: A camera equipped with night vision, helping you navigate dark areas and escape lurking threats. Photographic Camera: When the lights go out, the only way to uncover hidden truths is through the lens of your camera. Use it to reveal what the darkness conceals.