Tides of Tomorrow
What if every player leaves something behind for future players? In a flooded world struggling to survive, you embark on a singleplayer-mission – yet you’ll never be alone. You’ll constantly feel the presence of other Tidewalkers through the echoes of those that came before you. The “Online Story-Link” feature allows you to feel the impact of previous players’ choices – and leave your own lasting mark for future players. Players start by selecting the Story-Link of a friend, favorite streamer, DigixArt team member, or stranger to follow on a mission to reconstruct or further deconstruct a world suffering from a disease that is ravaging the ocean planet. Shape Every Player’s Future As a Tidewalker, you will explore a strange world that will look, feel, and react differently depending on the Story-Link you choose. As a deadly disease called Plastemia threatens to kill all living things, you must steel yourself to face the numerous challenges of a world on the brink of collapse. Meet a wide range of characters and opposing factions: ruthless Marauders who control medicine and trade, everyday survivors known as Reclaimers, and the Mystics - a mysterious group who worship the past. Features: - Experience the consequences of other players' decisions while shaping the experience of future Tidewalkers. - Levels, NPCs and narrative choices can be totally different depending on the actions of other Tidewalkers. - Reveal the "echoes" of previous players - ghosts that show Tidewalkers’ actions and choices. - Sail through uncertain waters, gathering resources to improve your chances of survival. - Explore diverse floating platforms set amongst unique landscapes. - Select different Story-Links to experience how another Tidewalker's choices can influence your playthrough experience.