The Mound: Omen of Cthulhu
Pre-order now and receive the Lost Explorers' Swords Pack for free, including two exclusive looks to equip on your swords before heading out on expedition. EMBARK ON A CO-OP EXPEDITION FOR UP TO 4 PLAYERS In the cursed and hostile jungle, danger lurks around every corner. Lovecraftian horrors warp reality as madness closes in, while you explore ever deeper in search of infinite riches buried within The Mound. MADNESS SYSTEM AND ALTERED PERCEPTION Inspired by H.P. Lovecraft‘s oppressive atmospheres, the game features a deep madness system that makes the cursed jungle play with your perception. Unpredictable threats distort your senses, blur the line between reality and illusion, and sow paranoia within your group. Soon you can no longer trust what you see and what you hear. AN EXPEDITION INTO THE UNKNOWN Aboard the galleon, prepare for your next expedition. Sign a contract with the captain to receive gear in exchange for the treasures you bring back, split weapons and equipment among your party, and choose which area of the jungle to explore next. The further you venture, the greater the dangers you will face. The cursed jungle does not only breed the strangest of creatures. Something is also playing with your mind over there. IN SEARCH OF THE MOUND Once on the mainland, you are on your own, relying on spatialized voice chat to coordinate against unpredictable threats and gather what riches you can. Discover abandoned forts during your expedition and recover their logbooks to unlock them as new starting point for future expeditions. Venture ever deeper in the cursed jungle in search of The Mound, rumored to hold treasures beyond imagination.