Age of Empires IV: The Sultans Ascend
Lead powerful forces in defense of your homeland in The Sultans Ascend – the exciting new expansion to Age of Empires IV! Experience a brand-new campaign set in the Middle East, or command new civilizations with the Japanese and the Byzantines. Take on the role of the Muslim resistance in the fight against the European Crusades in the dramatic new single player campaign. Follow the story of well-known Muslim leaders, their struggles with the European Crusaders, and the battles they fought. In addition to a brand-new campaign, this feature-packed expansion includes two completely new playable civilizations, the Japanese and the Byzantines, and four playable variant civilizations which revisit and re-imagine civilizations first introduced in the main release of Age of Empires IV. It also includes ten new maps, new unlockable rewards and more. “The Sultans Ascend” campaign – 8 missions This new episode in the Age of Empires IV single player campaign takes place in the Middle East during the European Crusades. You will take on the role of the Muslim resistance to the invasion and follow the story of well-known Muslim leaders, their struggles with the Crusaders, and play out the battles they fought. Fight against the Holy Orders of the Templars, Hospitallers, and Teutons, as well as their old foes, the Mongols. We are excited to share that this is the first Age of Empires IV campaign to feature naval gameplay. The fight plays out both on land and at sea with new heroes, abilities, and mechanics at your disposal. Jump in and celebrate the successful strategies and victories of prominent Muslim leaders in each chapter: Tughtekin, Nur al-Din, Shirkuh, Saladin, Qutuz, Baybars, Shajar al-Durr, and Barsbay.