Tallowmere (Xbox)
Indulge Lady Tallowmere and her lovingly violent dungeons. Indulge Lady Tallowmere. See how far through her lovingly violent dungeons you can delve in this 2D indie action roguelike-inspired platformer. New rooms are procedurally generated every time you play, meaning you'll have to be on your guard for every randomly-placed enemy, elite, boss, and treasure chest you'll come across. Each room gets progressively bigger, harder, and more rewarding the further you go. The concept is simple yet hard to master: - Raise your shield to block enemy attacks. - Lower your shield and strike your foes when the timing is right. - Jump or move to avoid traps, or use your shield to reduce damage taken. - Find the key to advance to the next room. - Collect weapons, outfits, headgear, and shields of various rarities to aid your journey. - Turn in souls from slain enemies to increase your base stats and passive abilities. - Stay alive as long as you can. Brace yourself as you learn the quirks of each foe, trap, and room type so you can strive for that "one more run" high-score victory. Each dungeon is infinite in length so it's up to you to push your limits. Tallowmere offers single-player and local co-op madness (up to 4 players sharing the same screen) for fun frantic couch gaming. You're not afraid... or are you? To those who will be lured into Lady Tallowmere's dungeons: good luck.