Lord Ambermaze
You awaken on a strange island ruled by the enigmatic Lord Ambermaze. He has frozen time, turning the island into a trap where no one ages or dies, and bizarre creatures roam — twisted results of his magical experiments. Don’t be surprised if you encounter carnivorous plums, exploding pumpkins, or mutant wasps along the way! THE GREAT GARDEN BATTLE The entire island is one sprawling maze teeming with odd and dangerous creatures: stink-spiders, acidic slimes, fire moths, chomping hives — and that’s just the beginning. But you’re not defenseless. Armed with a magical sword, a sturdy bow, a reliable shield, and most importantly — courage — your hero is ready to outwit and defeat every threat. You’ll also need agility and sharp wits. Beyond the toothy and spiky monsters, the island is filled with traps and obstacles: bottomless pits, thorny bushes, spike traps, and more. You’ll have to use your brain to get past them. FISHING AND OTHER ACTIVITIES Even the boldest adventurer needs a break. Luckily, Lord Ambermaze is packed with mini-games and side activities. Try your luck at shell games and hunt for treasure (just hope you pick the right chest — or risk singed eyebrows). Go fishing and you might catch a golden fish… or a golden coin… or a bomb. Depends on your luck. Move ancient boulders in classic sokoban puzzles and try not to throw out your back. Solve color-matching puzzles, sliding tile challenges, and escape from rooms as dark as the belly of a mutant plum. NEW FRIENDS AND ISLAND MYSTERIES There’s more than just enemies on the island — you can find friends too. Meet charming ladies, each with her own backstory and personality. Give gifts and build a relationship with one (or all!) of them. After all, every hero deserves a loyal companion, right? And it’s not just the ladies — the island is full of eccentric characters with stories to tell. Who is the stone golem and how did he end up like that? Why does the fisherman have so many clones, and what are they all trying to catch? Play Lord Ambermaze and uncover every secret the island hides!