Howl
Howl is a turn-based puzzle/tactical folktale set in the Middle Ages, where a mysterious "howling plague" ravages the land. Any who hear the beasts’ howls turn into feral, hungering beasts themselves – further spreading the curse through their own howls. Play as a daring combat Prophet with the ability to foretell your enemies’ moves. Plan up to six steps ahead to outmaneuver your enemies. Fire a variety of arrows and use skills like Smoke Bombs and Shadow Step’s Invisibility to kill any beasts who stand in your way. Each type of beast offers its own challenges. Howl features a total of 5 chapters, including the free Heart of Rot update, each with a distinct visual atmosphere scored by soothing music. It features its own chapter map, new enemies, new environment mechanics, the new Lightning Shot skill, and an NPC who fights by your side in later levels. Access to this update is FREE for anyone who has bought the Howl base game. Features: Foretell the actions of your enemies in turn-based puzzle/tactics combat. Play through 60 levels across 4 chapters, plus 18 new levels in the free update chapter! Beautifully illustrated in a unique, living ink art style. Outsmart the different wolf species, from fast predators to enormous pack leaders. Unlock and upgrade new skills like Shadow Step, Exploding Shot, and more. Save villagers from the claws – and howls – of the wolves. Plot your route on the world map to uncover new skills and secret paths.