Giant Machines 2017
Giant Machines 2017 enables you to control seven of the biggest industrial machines ever created on Earth. They will introduce you into the world of hissing hydraulic systems, excavator buckets and the smell of diesel. Unlike contemporary simulators, the 14 main missions are all part of one story. The goal is to send a space shuttle to the International Space Station. Your tasks will be, among others: - To crush mountains, - To move tons of earth, - To cut metal constructions - To mine radioactive ores, - And to transport (rock, ore, machines… and even a space shuttle!!) Our machines have the following features: - Accurately recreated cockpits and models, - Completely analog controls of actuators and cranes, - Full physics simulation (no cutting corners!). Your campaign takes place in 6 different geographical localizations: Greenland, Canada, Wyoming, Missouri and Florida. Thanks to a detailed depiction of the machines, you will be able to appreciate the magnitude of those beasts (compared to a human, a car and buildings placed on the map). You can also explore the machine in first person perspective; the wide view from the cockpit will immerse you in the world of really heavy machinery. An alternate gameplay mode is Time Attack. It is unlocked after you complete the story mode (campaign), and is comprised of selected missions. The rewards for completing a mission in a set time are bronze, silver and gold medals, and your entry into the high scores. Machines available in Giant Machines 2017: - Bagger – a giant among giants – a machine capable of tearing down mountainsides - Crawler – a standard transport platform… for space shuttles - Demolition – a demolition machine – for cutting steel pipes and massive scaffoldings - Bulldozer – indispensable when you have a couple tons of earth/snow or minor objects to move - Dumper – good for those times when you need to move a whole week’s worth of mine output - Digger – as the name implies, it digs in rocks – both horizontally and vertically - Car crane – moving several tons of containers was never this easy!