Townsmen - A Kingdom Rebuilt
Welcome, your Highness! A vast land awaits your settlers and is ready to be colonized. Send your architects and builders to plan and construct a city. But also send your craftsmen, to cut some wood and to mine ore. Make sure your fields are on fertile grounds, to get all the food for your hungry citizens! The crown is yours: Guide your people from their first steps in a small village to a massive medieval metropolis with hundreds of inhabitants. Townsmen - A Kingdom Rebuilt is a medieval city-building strategy game. It features a complex economy system, requiring you to build production lines, trade efficiently and keep the balance between tax income and your Townies’ happiness. All the while, your town will have to face season specific hardships like water shortage in the summer or the inability to grow crops during the wintertime. A huge variety of buildings and many different jobs for your citizens will help you overcome these and other obstacles. Build military barracks to stand your ground against vicious bandit attacks or employ a doctor in your infirmary to battle the plague. Firefighters, hunters, farmers, blacksmiths and many more will help you build up a stable community. Gain experience for all your deeds as the town’s governor and use it in research that will improve efficiency through technological advances. The Seaside Empire With the included DLC “The Seaside Empire” you can embark on your journey to the Mediterranean right away! Expand on the existing gameplay with new buildings, like the military castle that allows for easier defense, the coastal harbor that increases your trading capabilities, or the inn that helps you earn money for having a beautifully decorated town. A vast amount of new decorations and other useful buildings allow you to create the medieval seaside metropolis you have always dreamed of. The Seaside Empire DLC also adds another layer of depth with the introduction of difficult choices moral and decisions in the new short story events. Listen to relaxing new songs and let yourself get carried away by the ambient of the Mediterranean coastline.