Witchcrafty (Windows)
Witchcrafty is a platformer with small metroidvania elements that immerses you in a world of magic. Something strange is happening in the Kingdom - the forests are filled with predatory plants, their peace-loving peoples have taken up arms against each other, and goblins were noticed in the deep mines. The little witch has to start her journey in search of truth and answers. Who is behind all these events? Should you trust strangers along the way? Who stole the Witch's mail? Features: - Dynamic action gameplay: combo attacks, dodge, dash and magic. Incinerate enemies with fire, pierce with lightning, or chill their ardor with ice magic. Even your wand is not just a magic accessory, but a melee weapon that will save you at a critical moment. - Exploration of the world: magical forests, dark caves, icy mountains and abandoned castles - they are all full of secrets and treasures ... and dangers. - Each new element that you master opens up new opportunities and paths. Deep water ceases to be dangerous in front of ice magic, and lightning can split even rocks in your path. - Adorable pixel art graphics: pixels have never been so cute!