Wild West Legacy
Explore the open world of a fictitious American Midwest and survive the harsh environment. Convince other settlers to join you and manage your ever-growing settlements. Build a home, take care of your farm and become a legend in Wild West Legacy. SURVIVE, BUILD, MANAGE Conquer the harsh environment. Survive the elements. Build your homestead and convince other settlers to join you. Manage natural and human resources, so not only you but also the whole settlement will prosper. This is your chance to show how the West was won. A STORY OF HOPE AND REDEMPTION After an attack on your trek, you are left for dead in the middle of nowhere. Fueled by the sheer will to survive, you have to uncover the dark secret that the frontier holds and become the driving force behind the expansion of the Wild West. BUILDING A LIFE You might start by just building a simple house for yourself. But before you know it, you have to manage a full settlement with inhabitants and their needs and of course the required resources to progress. And don’t forget to decorate the buildings with a huge number of craftable items and furniture. DIY has never been this easy. SURVIVAL OF THE FITTEST Blistering cold nights, searing midday sun, seasonal changes and even wild animals: Surviving the frontier is not easy. Make sure you have everything you need to withstand whatever nature throws at you, from clothes to shelter there are many ways you can make sure you live to see another day. FIRST PERSON PERSPECTIVE Immerse yourself in the visually stunning world of Wild West Legacy. Exploring, building, decorating, hunting and all the other activities are even more intense with the optional first person view. THE HEART AND SOUL OF THE SETTLEMENT Only the community will be strong enough to thrive and survive. Manage your settlements to make sure that there are enough resources, food and water available to your fellow settlers. Arrange treks to transport goods between all your settlements and distribute jobs so everyone will prosper. EXPLORE THE OPEN WORLD Enjoy the beauty of a fictitious version of the American frontier. Explore the prairie and its wildlife, discover settlements and tap new resources needed to advance either your home or the communities you support.