Vessels of Decay
Civilization has ended, and something else awakens in its place. From the world’s decay, ancient creatures stir, rise, and roam the land. Vessels of Decay is a post-apocalyptic action-adventure following the story of Freja and Mud. In this retro-inspired tale, you’ll confront creatures of Scandinavian myth and folklore, and explore the ruins of the civilization they inhabit. - Dynamic Battle System: How you execute combat – and how your enemies perish – is entirely up to you! - Unique Finishers: Every new enemy is a new opportunity for you to show your flair for combat; stagger your foes to set them up for (literally) killer animations and flourishes. - Epic Multi-Stage Boss Encounters: The beasts of Scandinavian folklore will not let themselves be put down so easily, and you’ll have to use your wits and reflexes to pursue and slay them! - Explore A Beautiful World of Pixels, Death, and Decay: Vessels of Decay is a completely handcrafted world, with care and thought poured into each and every scene, story beat, and environment. - A Scandinavian Take on Classic Action-Adventure: The battered ruins of a once-modern society clash with the renewed growth of nature – and of the supernatural. Explore a uniquely Scandinavian setting through a mix of reflective melancholy, exploration, and fast-paced action.