Untitled Darkness
Untitled Darkness is a short game that deals with depression. Depression can leave you powerless, feeling there is no way to escape it. While it has you trapped, it only allows you to see its darkness, hiding any light from you. In the game, you experience someone’s struggle with depression. You witness how it distorts how they feel about themselves as they struggle to escape it. A few years ago I released a similar themed game about depression. While it was my 1st game and wasn’t perfect, I was proud of what I had accomplished. Over the years I have gotten better with art, animation, and general game design. Looking back at it, I felt a need to revisit that game with more mature eyes. This is a retelling of that game.