Ultimate General: Civil War
«Ultimate General: Civil War» is a tactical real time strategy war game. Fight in the American Civil War campaign (1861-1865) – from small engagements to massive battles that can last several days over hundreds of square miles of terrain. Based on your successes and reputation you might get access to more corps, divisions and brigades. Keep your soldiers alive and they will learn to fight better, turning from green rookies to crack veterans. The Officers rank up based on their units’ performance, but it's war and they can be wounded or even get killed in action. There is a huge variety of Civil War weaponry from mass produced Enfield pattern rifles to rare Whitworths. Certain weapons can only be captured by raiding supplies or taken from the enemy on the battlefield. Detach skirmishers to send them to scout those hills ahead. Or merge several brigades into one bigger division if it’s needed. Dismount the cavalry to become less visible to the enemy or mount for fast flanking charges and supply raids. Use every opportunity to overthrow your enemy and win the battle.