Welcome to a unique hunting experience. The spectacular Sundarpatan Nepal Hunting Reserve awaits you. Here, beauty and exploration go hand in hand. But if you're also excited by a challenge, then this is the hunting ground for you. Elevate your hunting game Discover a remarkable array of wildlife, some exclusive only to these lands. Don't miss the likes of the rare and impressive Barasingha, the Snow leopard, and particularly the large Tahr – known in these parts as the “Great One” – that are among the 13 species roaming these disparate lands. When in the lowlands, being on high alert is critical. Home to the Bengal tiger, its solitary and elusive character will push your survival skill set to its absolute limit. Often seeking to stalk and ambush anyone that enters its territory, the challenge is simple: hunt or be hunted… Go beyond unique boundaries Grab your opportunity to hunt where life exists at the edge. Hunt at altitude on snow-covered, rough open ridges in the mountain region, explore the iconic Rhododendron forests of the mid-hills or brave the overgrown sal forests that bask in the tropical climate of the lowlands. Diversity and variation are omnipresent throughout Sundarpatan. The sheer scale of this location is guaranteed to challenge the most experienced of hunters. Come on a journey of cultural exploration and education Sundarpatan provides the perfect opportunity for you to uncover the richness of the natural Nepali environment. Together with local experts and wardens, you'll showcase your hunting expertise. Non-hunting mission objectives including agriculture, photography and repairs will also be part of supporting and developing the reserve. Hunt with the historical Gandhare Rifle Originally a breech-loading firearm in the late 19th Century, the Gandhare Rifle is a testament to Nepali innovation, both within the military and hunting realms. Call upon this handcrafted, high-caliber, single-shot rifle that symbolizes a major chapter in Nepal's history when it's most needed.