The Riftbreaker: Heart of the Swamp
The colonization mission on Galatea 37 has taken Ashley and Mr. Riggs to various unique places on the planet. This time, our heroes must venture into the Fungal Swamp - an extremely rich and diverse ecosystem centered around The Great Mushroom Tree. Unfortunately, the balance of this beautiful biome is in danger. Parasitic species are wreaking havoc across the land. Ashley takes it upon herself to restore balance to the Fungal Swamp. About The Expansion: Heart of the Swamp is the third World Expansion for The Riftbreaker. Discover the secrets of the Fungal Swamp biome in the brand-new Story Campaign branch. The multi-layered missions will have you investigate the inner workings of the local ecosystem. The knowledge you gain will allow you to adapt your technology and strategy to face the new challenges of this previously undiscovered region. Bring back harmony to this biome, or leave a pile of smoldering ashes. The choice is yours. Features: Discover an entirely new branch of the Story Campaign, taking place in the Fungal Swamp biome. Build bases on both dry land and water, as you adapt your technology to the environmental conditions. Research the unique species of flora and fauna. Learn how they adapted to living in the extreme conditions of the Fungal Swamp. Make use of advanced base building methods to create complex power supply chains for your Outposts. Increase the stopping power of your base by utilizing the brand-new, massive defensive towers. Push back against the disease that's upsetting the balance of this delicate ecosystem. Contents of this Expansion: The Story portion of this Expansion is integrated with the Main Campaign from the base edition of The Riftbreaker. The new branch and the contents of the expansion will unlock as you progress through the game. If you have previously completed The Riftbreaker Story Campaign, you can continue your adventure where you left off. The additional part of the Story will unlock immediately, giving you the option to explore the new part of the world.