Talisman: Digital Edition - The Shaman Character Pack
Nomad Games is donating its revenue from sales of this character pack to the UK charity SpecialEffect! Find out more on the SpecialEffect website! The Shaman is at one with nature and she can transform into a Bear, Cheetah or Owl! In these forms, she can increase her Strength, her Craft or travel further! Using her affinity with nature, the Shaman believes she can claim the Crown of Command for herself. Purchase this character pack to add the Shaman to your character collection. She is then available to choose in all game modes. Strength - 2 Craft - 3 Fate - 5 Lives - 4 Alignment - Neutral You need not roll the die in the Forest unless you wish to. If you choose to roll, you must accept the result. You may evade creatures and characters in the Woods and Forest. At the start of your turn, if you are in human form, you may spend 1 fate and transform into a Bear, Owl or Cheetah: Bear - Add 2 to your Strength Owl - Add 2 to your Craft Cheetah - After you roll the die for your move, you may add up to 2 to the result. If you lose a life as a result of an attack whilst transformed, you immediately revert to your human form. If you are turned into a Toad, you may revert to your human form at the start of your next turn.