Talisman: Digital Edition - The Reaper Expansion
“Will You Look Death in the Eye? An unearthly chill creeps through the air. The Wizard stops reading his ancient tome and gazes cautiously over his shoulder. The Warrior feels an unfamiliar fear as he draws his mighty sword. A shadow has fallen across the countryside. Death himself wanders the land. Can the heroes fulfil their epic quests with the spectre of the Grim Reaper hounding their every move?” The Reaper introduces a brand new mechanic to the game where you’ll find a new NPC wandering across the land. The Grim Reaper moves around the board in the same way players do, however he can only move when a player rolls a 1 for their movement. At the end of the player’s turn, they then roll for the Grim Reaper’s movement. Players should look to send the Grim Reaper after other players as when he lands on them they must roll 1 die against the Grim Reaper’s roll chart. If you’re paid a visit from the Grim Reaper you could lose all your lives and be killed! Will you make it to the Crown of Command alive? “The race to the Crown of Command has never been deadlier!”