Talisman: Digital Edition - The Illusionist Character Pack
The Illusionist is a master of confusion and can fool opponents into attacking a decoy instead of attacking her! She can also appear to be any alignment she wishes when confronted by Strangers or Events which deal with alignment. Purchase this character pack to add the Illusionist to your character collection. She is then available to choose in all game modes. Strength - 2 Craft - 4 Fate - 3 Lives - 4 Alignment - Good Start - City You begin the game with one Spell. You create a likeness as a decoy when in battle or psychic combat with a character or creature. If your attack roll is less than your Craft value, the decoy is effective and your opponent cannot add their attack roll to their attack score. Whenever you encounter an Event or Stranger that refers to alignment, you may attempt to obscure your own alignment. Roll 1 die: 1-3) No effect 4-6) You may choose any alignment for encountering the card, but your actual alignment does not change.