Surviving Mars: Relaunched - Prime Mission
Join our ‘Prime Mission’, the first expansion pass for ‘Surviving Mars: Relaunched’. Featuring a new Mission Sponsor and two upcoming expansions, it’s your chance to go beyond survival and forge a bold new future for Mars. The ‘Prime Mission’ expansion pass includes the following content: ‘Interplanetary Codex’ - Mission Sponsor Politics has always been part of human nature. Now, it’s part of Martian nature too. Your influence and negotiation will shape the destiny of your colony. With this new Mission Sponsor - Interplanetary Codex - you will supercharge the political process. Includes the ‘Law Office’ - A unique building available exclusively when you choose this sponsor. The future needs rules and order. And someone needs to set them up! Included as an instant unlock in the ‘Prime Mission’ expansion pass. Releases 10 November, 2025. – Feeding the Future Your colonists are hungry for more than survival. ‘Feeding the Future’ expands the food and production systems of Surviving Mars, introducing deeper management, new ingredients, and meals that affect comfort and sanity. Balance sources of calories, mix different food groups, import spices and build local production to create the ultimate Martian diet. After all, who said survival can't be savored? Key Features: - The Martian Farmer: Feeding Mars requires an overhaul in the farms and ranches first. No more boring green cubes that make your choice of crops irrelevant. Grow and adapt your crops to tantalize the taste buds of your colonists. - Survival to Sous Vide: Combine your ingredients into gastronomical wonders. The Food Servicing buildings will be updated to change the way your colonists consume calories. - New Buildings: New structures that expand your colony’s culinary capabilities. From Food Storage to Fast Food Joints and Gourmet Diners - each adds flavor to your colony in new and unexpected ways... Included in the ‘Prime Mission’ expansion pass. Releases Q2 2026. – Machine Utopia When metal meets ambition, Mars transforms. Machine Utopia replaces human labor with powerful machines that never tire. Let colossal excavators rip into the Martian crust, while trains haul heavy ores to grand foundries, to be forged into metals and machine parts, fueling the rise of a new kind of colony. A future built on electricity and steel, not sweat. Key Features: - Workplace Automation: Replace human workers by investing resources to fully automate workplaces across the colony. Efficiency comes at a price, but perhaps one worth paying.. - Mining revisited: Changes to deposits and mining that will give you the resources needed to automate the colony. New ways to mine in the underground. - Heavy Transport: New resources will require new infrastructure. Improvements to the trains and stations as well to accommodate the heavy loads from your booming mining industry. Included in the ‘Prime Mission’ expansion pass. Releases Q4 2026.