Stellaris: Plantoids Species Pack
The Plantoids Species Pack introduces a new phenotype for players with unique traits and civics, new ships, and a selection of new player portraits and cityscapes. Plantoids gives players the ability to play as a plant-like species that has gained sentience and begun to spread its tendrils across the galaxy, planting the roots of new civilizations on new planets. From new species traits that allow for budding populations and phototropic resource needs to the ability to terraform new Gaia Worlds, players can seed their empires and branch out in new ways. Plantoids includes: New Civics New Species Traits New Species Portraits New Templates for Plantoid Ships New Cityscape Art UPDATE (2021) As of the 3.1 update for Stellaris, the Plantoids Species Pack has really branched out, now including Plantoid-specific traits and civics. Players can now make their citizens phototrophic or even radiotrophic; they can take on the Idyllic Bloom civic that allows for terraforming planets into Gaia Worlds, or the Catalytic Processing civic to turn food into alloys. These additions are available now at no extra cost in the Plantoid Species Pack!