Spirit of the North 2: Turtle Island Home
Overview An ancient guardian rises from the deep... The Turtle Island Home DLC introduces a one-of-a-kind player home perched on the back of a colossal sea turtle. After completing a short quest on the beach between Misthaven and Mosswood, players gain access to this mystical creature—whose shell holds a fully equipped sanctuary. As you unlock new regions, the turtle can relocate to them, offering a fresh perspective on your journey through the ancient world. This tranquil home includes all standard amenities—bed, banker, portal, mirror—but also features a tower-top spyglass that reveals hidden secrets in each region. Use it to uncover the four exclusive cosmetic rewards: two character skins (Waterspout and Red Marble) and two eye colors (Afterglow and Baby Blue), each tucked away in secret locations visible from the turtle’s vantage. This DLC transforms how you experience the world—offering a serene, mobile refuge to enhance the main story. How to Begin 1 Travel to the beach between Misthaven and Mosswood. This is the natural route to mosswood after completing and cleansing the guardian of Misthaven. There you will find a new location Turtle Tribe Encampment. 2. Complete a short quest to unlock access to the turtle. 3. Board the turtle to access your new home Features Unique player home on the back of a giant sea turtle. Can move to set locations around the world as you unlock regions. Home includes bed, portal, mirror, banker, and more. Tower Spyglass that reveals points of interest in each region. 4 Exclusive cosmetics to discover. Character Skins: Waterspout and Red Marble and Eye Colors: Afterglow and Baby Blue. 2 new lore scrolls and 1 new relic. Notes and Disclaimers This DLC is focused on the new home and cosmetic rewards. Although it includes a few new locations, puzzles and a little lore it is not intended to be a full expansion. <3 Turtle Island Home and Cosmetic rewards are discovered while progressing normally through the main story and are not unlocked automatically at the start of a new game.