Solarpunk
Solarpunk is a relaxed survival craft sandbox game, handcrafted by just two devs. Alone or together with your friends, you can construct creative buildings, decorate your home with a huge selection of furniture and objects, grow and cook food, craft gadgets, and explore distant islands in your own airship. Use sunlight and wind to create an energy system and automate your processes, like gathering resources and watering your plants. 🏠 Build freely Design your dream home base with a wide range of materials and decorations. You’re free to build cozy spaces, add tiny details, and make your island feel just like home. ⚡ Energy system Generate electricity using wind and solar energy. Weather conditions affect how much energy you produce, so you’ll need to plan ahead. Store energy in batteries and use wireless power to keep your base running smoothly. 👥 Multiplayer Play solo or with friends. Everyone has their own inventory, and you can decide whether to build something together or create your own little corner in the sky. 🐷 Animals & Farming In Solarpunk, you live in symbiosis with animals. There is no exploitation, only coexistence. Pigs, for example, will dig up truffles if treated well. Growing fruits and vegetables is your main source of food. Plant seeds in the ground and harvest them once they’re fully grown. 🤖 Automation Automate your tasks using transport drones to gather resources, giving you more time to build and explore your skybound home. ✈️ Airship Each player can build their own airship. Use it to travel to surrounding islands and discover new resources.