SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION
The ULTIMATE Samurai Shodown collection is here! It all began in '93, and now, the weapon-based fighting game series that swept the world is ready to be taken home in a new stellar collection! Six NEOGEO titles as well as one mysterious, unreleased game are featured! Each game features Online VS Battle Modes, as well as a Museum Mode and Music Player. This collection is a must-have for all SAMURAI SHODOWN fans across the globe! ■ Seven SAMURAI SHODOWN titles in total! SAMURAI SHODOWN was originally released on the NEOGEO in 1993, followed by its sequel SAMURAI SHODOWN II in 1994. The series became a trilogy in 1995 with SAMURAI SHODOWN III, followed soon after by SAMURAI SHODOWN IV AMAKUSA’S REVENGE released in 1996. Seven years later the series returned with 2003’s SAMURAI SHODOWN V, and SAMURAI SHODOWN V SPECIAL was released the following year on the NEOGEO... The new SAMURAI SHODOWN NEOGEO COLLECTION also includes a title never before released to the public. SAMURAI SHODOWN V PERFECT is a mysterious final version of SAMURAI SHODOWN V SPECIAL. Players can select between either Japanese or English MVS arcade versions for each title in the collection. Other features include screen filters, save functions, and an Arcade Mode with adjustable settings and no more game overs! ■ Each title comes with Online Versus Battle Modes! Get paired up with warriors of a similar level with Ranked Match, or just blow off some steam with Casual Match. Take on your friends and see who's best in the Challenge Friend mode. Now you can take on SAMURAI SHODOWN fans across the world with the push of a button. ■ A Museum Mode brimming with content! The Museum is packed with over 2,000 precious development documents and images; it is everything a SamSho fan could want! There is even hours worth of candid videotaped interviews with the developers, as they discuss what happened during development back in the day. Prepare to dive straight into the world of SAMURAI SHODOWN with this collection! ■ Over 200 tracks in the Music Player! Relive the excitement of the SAMURAI SHODOWN series by listening to all of the individual titles’ soundtracks. In the Music Player found inside the Museum, there are over 200 tracks to choose from, spanning all six titles.