Prison Architect PC
Welcome Wardens! Only the world’s most ruthless Warden can contain the world’s most ruthless inmates. Design and develop your personalized penitentiary in Prison Architect. Key Features: Customized Confinement: Allocate resources to optimize your compound, but don’t restrict the flow of the crowd lest you encounter a flood, fire, fight, or full-blown riot. Invest and Innovate: Tap federal money with grant applications & direct your funds to combat disease, gang activity, litigation, and more! Management and Muscle: Ensure your prison is *mostly* ethical and safe with top-notch staff including armed guards, psychologists, doctors, lawyers and snitches. Detention by Design: Each prisoner’s criminal history requires custom treatment programs, labor schedules, and reform workshops. Lockdown Showdown: Attempt a high-stakes escape of your own supermax prison in Escape Mode, or try Online mode to test one of 12,000 player-created prisons. Expand your empire limitlessly in Sandbox mode.