Order of Battle: Allies Defiant
Allies Defiant covers the battles starting from spring 1940 to late 1942 and is the first chapter in a new trilogy of DLCs that depicts World War 2 from the Allied perspective. The new campaign deals primarily with the British involvement in battles across Europe, the Mediterranean and North Africa from spring 1940 to late 1942. In the first battle the player takes command of British units deployed to Norway, but as the war intensifies on the Western Front in May 1940, the next two scenarios feature defensive battles in Belgium and France. Afterwards the campaign moves to North Africa, where British forces battle Axis troops in Egypt and Libya. In spring 1941 the player gets to fight the crucial naval battle at Cape Matapan in the Mediterranean Sea, before they are reassigned to participate in the defence of Greece. The last stage of Allies Defiant focuses again on the desert war, which changed dramatically with the arrival of Rommel's Afrikakorps. Since the Desert Fox managed to drive the Allies back into Egypt in 1942, the player has to deplete enemy offensive strength before he can finally resume offensive operations themselves. Allowing them to deal Axis forces a decisive defeat at El Alamein.